ЗА HESBURGER

Hesburger е регистрирана търговска марка, която е собственост на финландска компания майка – Burger-In Oy. Burger-In Oy се притежава и управлява от семейство Салмела. Хейки Салмела, основателят на компанията, е председател на борда на директорите на Burger-In Oy. Кари Салмела е главен изпълнителен директор, а Яри Вуоти е заместник изпълнителен директор на Burger-In Oy. За Hesburger работят около 5400 души във Финландия и около 2500 в чужбина. Към края на 2019 г. във Финландия има 278 ресторанта Hesburger. Централният офис на Hesburger се намира в Турку, Финландия. В централата работят 67 души, заети в различните дейности на групата, като мениджмънт, бизнес администрация, подбор и управление на персонала, юридически въпроси, информационни технологии, разработване на продукти, маркетинг и комуникации. Hesburger има собствена производствена база, разположена в Каарина, Финландия. Там се намира и централният склад Hes-Pro. В Hes-Pro работят около 85 служители. 

  • Централния склад в Сауе, Естония, подобно на Hes-Pro, разпределя суровите материали нужни за ресторантите в балтийските страни. Също както в Hes-Pro, в склада в Сауе има специализирано оборудване / машини / за рязане на салата „Айсберг“
  • В Сауе работят около 30 човека.
  • Hesburger проверява безопасността на продуктите и отговорността на доставчиците на стоки, преди да бъдат поръчани суровините, които ще се разпространяват през централния склад в Сауе.
  • Централния склада намиращ се в Динката, България, подобно на Hes-Pro и Сауе разпространяват сурова продукция до ресторантите в България.
  • В склада в Динката, към момента работят 5 служителя.

 Стандартният набор продукти

Стандартният набор продукти на Hesburger включва хамбургери, ястия, тортилисалатидесерти и горещи или студени напитки,както и нъгетисоеви пръчици  и лучени кръгчета. В допълнение към стандартните продукти Hesburger поднася на своите клиенти периодично променящи се продукти от специални кампании.

Как започва всичко?

Историята на Hesburger започва през 1966 г., когато двама предприемачи, Хейки и Кирсти Салмела, откриват малък щанд за грил в Наантали, Финландия. След като културата на бързото хранене стига до Финландия, през 1980 г. те отварят първия ресторант Hesburger в търговския център „Ханса“ в централната част на Турку.

С годините Hesburger разширява обхвата на своите заведения, като обхваща цяла Финландия, така че продуктите стават достъпни за почти всички жители на страната. Веригата отбелязва най-голям ръст през 90-те години на ХХ в.

След средата на деветдесетте Hesburger разширява дейността си извън Югозападна Финландия и става национална верига. През последните две години ресторантите на Hesburger във Финландия остават около 270. През 2002 г. Burger-In Oy купува веригата за бързо хранене Carrols, с което се превръща в лидер на пазара за този бранш по отношение както на оборота, така и на броя търговски обекти. Най-голям брой нови ресторанти Hesburger са отворени през 2011 – 2012 г. По това време обаче компанията има вече над 200 ресторанта, поради което броят на създадените тогава ресторанти не е толкова голям пропорционално, колкото броят на заведенията, отворени през 90-те години.

Разширяване извън страната

Веригата прави своите първи стъпки в чужбина през 1996 г., когато открива ресторанти в Естония и Германия. През последните години успешната концепция се утвърждава убедително и на други места. В края на 2019 г. Hesburger имаше ресторанти не само във Финландия, Естония и Германия, но и в Латвия, Литва, Беларус, Русия, Украйна и България.

Що се отнася до отговорността, стъпването на германските пазари оказва ключово влияние върху компанията при избора ѝ на екологични решения. Екологичните изисквания в Германия през 90-те години са по-строги в сравнение с изискванията във Финландия. Мерките за привеждане в съответствие с тези изисквания повишиха нашата информираност за проблемите, свързани с отпадъците, наред с други неща и доведоха компанията до важни решения относно опаковъчните материали.

 

Тази страница е актуализирана за последен път на 20.09.2020 г.